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Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 15:47
por Orlando
RJSC Escreveu::shock: Vão continuar com uma linha de produção de baterias de 24kWh com a química antiga?!
Isto não é racional... Ou será que o S de 24kWh só está disponível até acabar o stock de células existente?
Tenho medo é que isto seja apenas para terem a desculpa perfeita para não fazer upgrades aos MK1 e MK2...
Penso que o único upgrade neste momento será para pack de 30kw.
Já isso ser verdade, é ótimo, ainda não há marca que o tenha feito.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 16:25
por BECOOL
Mesmo que as baterias de 24 kWh sejam com a nova química, para a Nissan convém que não se saiba, senão o pessoal faz tudo para acelerar a degradação das baterias dos mk1 e mk2 para receber uma nova mais resistente, de forma gratuita através da garantia.

Seja com a nova ou a velha química a Nissan tem que continuar a produzir baterias de 24 kWh para honrar a garantia dos mk1 e mk2. Eu também acho que não se justifica continuar a produzir com a antiga química, mas percebo que a Nissan se mantenha calada quanto ao assunto, apesar de não concordar.


Agora quero é ver as reacções da BMW e Volkswagen. Também era bom o miEV voltar a ser opção, com descida de preço e/ou com uma bateria nova.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 17:05
por Orlando
Não sei porque deveria honrar, upgrades são sempre bem vindos, a Tesla está a fazer isso no seu desportivo passando de 53kw para 70kw por 26000euros, ou seja, 370euro/kw....a nissan faz 250euro/kw com os seus 6000euros.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 17:11
por BECOOL
Imagem

Agora a versão europeia do comunicado da Nissan:
A revolution in EV driving: 2016 LEAF 30 kWh delivers 250 km range

26% increase in LEAF driving range - up to 250 km* on a single charge
Another first as Nissan introduces 30kWh battery technology to the sector
Significant battery updates improve performance
Longer range headlines 2016MY update that further extends Nissan's lead over rivals
New NissanConnect EV infotainment system with greater functionality; off-board telematics for remote operations
Exterior design update with revised details and new colour option



Nissan is once again transforming the performance, practicality and perception of EVs with the introduction of the LEAF 30 kWh - an updated Nissan LEAF that gives drivers 250 km of motoring range, beating all of its competitors in the segment.



This remarkable achievement - one that opens up a new world of opportunity for drivers - is made possible thanks to the introduction of a new 30kWh battery. The new battery is the highlight of an update package that will see the 2016MY LEAF 30 kWh reinforce its position as the most capable and practical electric vehicle in the world, and with the best value. Introduced alongside a raft of design, technology and engineering updates, the longer range significantly broadens the LEAF's appeal - making it a true alternative to an internal combustion engine vehicle for millions of motorists and reinforcing its position as the world's best electric car.



Commented Paul Willcox, Chairman, Nissan Europe: "The LEAF, the best-selling EV in the world, just got even better. An up-to 250 km range opens the world of EV to thousands of drivers across Europe who before just weren't completely confident that an EV would work for them. This extra range will make LEAF ownership an easy first choice, for many, many more drivers."



New battery, new technology, same simple usability



The LEAF's new 30kWh battery delivers a longer range with no compromise on internal packaging. Available on Acenta and Tekna trim grades, it has exactly the same exterior dimensions as existing 24kWh unit and only a modest 21 kg increase in weight. The result? A car that goes significantly further while offering the same practicality and usability as previous versions.



Key to the new battery's higher performance is an update to its internal design and chemistry. The introduction of Carbon, Nitrogen and Magnesium to the electrodes improves performance, while the change to the cell layout also contributes to the gain. Indeed, Nissan is so confident about the performance and reliability of the new battery that the capacity of the new 30kWh battery will be covered by an eight year, 160,000 km warranty.



Recharging the LEAF's new 30kWh battery is as easy and stress-free as it is with the current 24kWh unit. Just as with the current LEAF, customers will be able to recharge from their homes, from public chargers, or from the network of Quick Chargers (3 phase, 400V) rapidly expanding across European - the best EV network available.



New IT technology gives owners even greater control



One of the LEAF's most celebrated and useful features is its ability to interact with and be controlled remotely by its owner via NissanConnect EV. From being able to check charge status to pre-heating the cabin on a cold winters days, owners across the world have used this advanced smartphone-enabled telematics facility to make life even easier. NissanConnect EV not only brings greater comfort but also improves driving range, thanks to the ability to pre-heat or pre-cool the cabin without using battery energy.



The LEAF 30 kWh introduces a significant update to this unique technology with a new NissanConnect EV system that replaces the previous Carwings setup. It retains all the acclaimed elements of the original system, but adds new features a much-simplified activation process and a new design.



One of the many advances of the new NissanConnect EV system is the new charging map that is capable of showing which charging points are available and which are being used.

Designed to offer seamless integration with the new-generation NissanConnect EV infotainment system, it also features a completely revised navigation system, maintenance alerts and a car-finder facility.



LEAF 30 kWh - the world's favourite EV made even better



All Acenta and Tekna 2016MY LEAF models are equipped with the latest evolution of the brand's acclaimed NissanConnect EV infotainment system. Featuring a new interface and digital radio receiver, it also offers a capacitive 7-inch touchscreen that allows owners to zoom in and out of maps and flick between menus just by moving their fingers on the screen.



The LEAF 30 kWh also introduces a number of subtle exterior design changes - including a new roof-mounted aerial along with the availability of a new colour - Bronze.



Production of the LEAF 30 kWh will continue at Nissan's Sunderland UK factory, with European sales starting in January 2016. Final prices and specifications for individual markets will be announced shortly.
http://newsroom.nissan-europe.com/EU/en ... aid=137066


E agora as más notícias, não vai ser permitido aos mk1 e mk2 actualizar para 30 kWh.

Sorry, no.

The newer 24 kWh “lizard” battery can be replaced throughout any of the previous model years, but the new 30 kWh battery (despite displacing the same basic space)can’t be retrofitted into a previously equipped 24 kWh car.

Quem o diz é o Jay Cole do insideevs.com por isso acredito que seja verdade, ele é das pessoas mais bem informadas com muitas ligações à Nissan, foi um dos primeiros a saber desta nova bateria, logo no principio deste ano.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 17:22
por Orlando
Realmente uma pena.....
E a refrigeração? há?

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 17:47
por BECOOL
Nada é dito em relação a haver controlo activo de temperatura da bateria, por isso suponho que não tenha.

Mas também não é tão importante em células NMC como o era com células LMO.


Está confirmado que são células NMC:
Key to the new battery's higher performance is an update to its internal design and chemistry. The introduction of Carbon, Nitrogen and Magnesium to the electrodes improves performance,
Mas em vez de ser níquel, manganês e cobalto é carbono, nitrogénio e magnésio :lol:

Vê-se que quem escreveu o comunicado percebe do assunto :P


A partir de agora já fiz as pazes com o Leaf e posso o recomendar, não sei onde tinham a cabeça quando foram os únicos a optar pelas células LMO. Ainda há coisas que não gosto nele, mas são coisas menores que também existem noutros carros eléctricos.


Uma bateria com garantia de 8 anos e 160.000 km dá muito mais confiança a quem compra um carro eléctrico e reflecte a confiança que a Nissan tem nela.

Mais que o aumento de autonomia, esta actualização dá descanso a quem adquirir o novo Leaf.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 18:51
por RJSC
BECOOL Escreveu: E agora as más notícias, não vai ser permitido aos mk1 e mk2 actualizar para 30 kWh.
Sorry, no.

The newer 24 kWh “lizard” battery can be replaced throughout any of the previous model years, but the new 30 kWh battery (despite displacing the same basic space)can’t be retrofitted into a previously equipped 24 kWh car.

Quem o diz é o Jay Cole do insideevs.com por isso acredito que seja verdade, ele é das pessoas mais bem informadas com muitas ligações à Nissan, foi um dos primeiros a saber desta nova bateria, logo no principio deste ano.
Grandes FDPs (Fanáticos dos Popós, como disseram a Rui Rio)...
É apenas uma decisão administrativa...
A bateria cabe, tem o mesmo número de células pelo que bastaria uma atualização de software para o cálculo da autonomia nos mk1 e mk2.
Não devo ser só eu a ficar fulo: os compradores de VEs são mais concienciosos da necessidade da redução do desperdício e não vão engolir esta filosofia do "se queres um upgrade mete fora e compra novo"...
A Nissan acabou de atirar um cliente (eu) para um Tesla Model III ou outro VE de outra marca que dê garantias de fazer upgrades.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 19:11
por Orlando
Vamos esperar por notícias oficiais.
Se tem o mesmo tamanho e cabem, nada impede ninguém de comprar o pack e instalar.

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 19:41
por VETL
Se o número de células é igual e se o tamanho do pack é diferente, é um bom pressentimento para a existência de climatização do pack.
E se assim for, não é só o software que impede a compatibilidade com os Leaf's anteriores...

Re: Nissan Leaf MY 2016 com bateria de 30 KWh

Enviado: 10 set 2015, 19:55
por mjr
Finalmente! Resta esperar pelos preços para Portugal.

A minha opinião é que este pack continua sem climatização. Pelas fotos que há na net, os módulos de 2 conjuntos de células (4+4) parecem ter o mesmo tamanho que os atuais, pelo que em princípio um pack com climatização não caberia no Leaf. A garantia de capacidade de 8 anos é de facto um compromisso muito forte da Nissan, 8 anos é muito tempo!

Sendo o mesmo número de células, parece-me que pode ser possível um upgrade no futuro. Vamos aguardar por mais dados técnicos, nomeadamente a tensão máxima de carga, os Ah, etc. A Nissan nunca anunciaria agora o possível upgrade, por isso vamos ter calma e continuar a pressionar.