European Parliament Prepares Draft Calling for Termination o

Toda a discussão relativa a Pontos de Carregamento também conhecidos por EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) vem para aqui.
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ruimegas
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European Parliament Prepares Draft Calling for Termination o

Mensagem por ruimegas » 07 ago 2013, 19:15

European Parliament Prepares Draft Calling for Termination of CHAdeMO in Europe

[IMG]http://insideevs.com/wp-content/uploads ... 50x330.jpg[/IMG]
CHAdeMO Association reported alarming news that the European Parliament prepared a draft to terminate the CHAdeMO standard in Europe:

"“The European Parliament prepares a draft that suggests to terminate CHAdeMO in Europe at the end of 2018, because “the Combo technology is not fully ready at the moment and as there are more than 650 CHAdeMO chargers already installed in Europe, with more than 1 000 to be deployed by the end of 2013” (Amendment 70 on Page 45). CHAdeMO Association is very surprised to learn of this suggestion. While we prepare our reaction to this latest draft report, you can find its original here on the European Parliament website.”

[IMG]http://insideevs.com/wp-content/uploads ... 00x170.jpg[/IMG]
CHAdeMO Announcing 2,501 Fast Charging Stations Deployed Around The World

The European Commission earlier decided that IEC 62196-2 Type 2 will be the target AC charging standard for 1 and 3-phase current and now the battle is on for fast DC charging. If the European Union bans CHAdeMO, then manufacturers eventually will not be able to sell vehicles equipped with the CHAdeMO inlet.

“Amendment
Direct Current (DC) fast recharging points for electric vehicles may be alternatively equipped with connectors of Type “CHAdeMO” for a transitional period ending on 31 December 2018.”

[IMG]http://insideevs.com/wp-content/uploads ... 00x235.jpg[/IMG]

If such a thing passes, we can be sure that operators will move from CHAdeMO to CCS or CHAdeMO/CCS chargers earlier then 2018 and the CHAdeMO inlet will disappear in new vehicles well before this date (we see no market for vehicles equipped with a near-death QC standard).

The “funny” part is, of course, that CHAdeMO dominates Europe’s DC quick charging in terms of number of chargers, number of compatible vehicles and models on the market. It will be a huge loss to ban a standard when so much effort was put in, mainly by Japanese manufacturers.

For now, CCS does not exist in commercial use. The most popular EV, the Nissan LEAF, uses CHAdeMO. Renault Zoe and the electric smart are using 3-phase AC for faster charging.

Will it be wise to force the adoption of a standard that’s only found on a few upcoming, lower volume vehicles like the BMW i3 or VW e-up!?

And what will become of Tesla’s connector in the Model S? If CHAdeMO is banned, are we to assume that Tesla’s connector will follow?

Fortunately, there are countries out there like Norway (not a member of the European Union) that will continue to use CHAdeMO. And, as expected, the CHAdeMO Association loves Norway, stating:

”Norway, the most CHAdeMO-friendly country in Europe.”

For now, the European Parliament’s efforts to ban CHAdeMO remain only in the draft stage, Let’s us hope it goes no further than that."

Em: http://insideevs.com/european-parliamen ... in-europe/
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Re: European Parliament Prepares Draft Calling for Terminati

Mensagem por Essiemme » 07 ago 2013, 23:12

raios parta!

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Re: European Parliament Prepares Draft Calling for Terminati

Mensagem por RJSC » 08 ago 2013, 00:04

A Noruega foi na cantiga dos Japoneses, e quando um veículo Norueguês quiser ir à Suécia ou à Finlândia fica apeado...

A Nissan mandar um kit de adaptação para os Leafs já existentes é que era.
Tecnicamente é possível, mas não é expectável, dado a birra insistente da Nissan em tentar impor os conectores Japoneses mesmo nos Leafs fabricados em território Europeu: Continuam a colocar a Ficha J1772 em vez da Mennekes para o carregamento normal, ignorando o standard acordado para a união europeia.
Poderá fazer diferença no caso de se necessitar de utilizar EVSE's fixos do tipo Home-Charger / Wall-Box, que têm a ficha agarrada e o adaptador usados nos postos públicos não serve.
Apesar de ser utilizada nos EUA, a ficha J1772 teve origem na Yazaki.

Já é mais que tempo de harmonizar os standards de carregamento!

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Re: European Parliament Prepares Draft Calling for Terminati

Mensagem por mikexilva » 08 ago 2013, 02:34

Diz o Coelho ao Barroso: "Ópá desde que passaram aquela reportagem na RTP, já não consigo aguentar mais, ou arranjas maneira de acabar com esta ideia do Sócrates querer carregadores caros para carros eléctricos ou então vamos ter que mandar instalar os que a Efacec tem lá no armazém..."

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Re: European Parliament Prepares Draft Calling for Terminati

Mensagem por OCasal » 08 ago 2013, 06:39

Começam a circular muitos modelos de EV que têm carregamentos rápidos, mas não são compatíveis com os PCR da rede piloto Mobie que faltam instalar!

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